Bilim ve teknoloji

Karadeniz’in Teknoloji Üsleri Karabük’te Buluştu

Karabük Teknokent ev sahipliğindeki koordinasyon toplantısında 9 ilin teknoloji geliştirme bölgesi temsilcileri bölgesel kalkınma ve ortak projeleri görüştü.

Abone Ol

Karabük Teknokent ev sahipliğinde düzenlenen "3. Koordinasyon Toplantısı"nda, Orta ve Batı Karadeniz’deki 9 ilin teknokent temsilcileri bölgesel iş birliği ve ortak vizyon için bir araya geldi.

Bölgesel inovasyon ekosisteminin güçlendirilmesi ve teknoloji odaklı kalkınmanın desteklenmesi amacıyla düzenlenen “Orta ve Batı Karadeniz Teknoloji Geliştirme Bölgeleri 3. Koordinasyon Toplantısı”, Karabük Teknokent ev sahipliğinde geniş bir katılımla gerçekleştirildi.

Zirveye; Çankırı, Kastamonu, Tokat, Bartın, Çorum, Samsun, Sinop ve Zonguldak’ta faaliyet gösteren teknoloji geliştirme bölgelerinin temsilcileri katıldı. Program kapsamında bölgesel iş birlikleri, ortak proje geliştirme fırsatları, girişimcilik ekosisteminin güçlendirilmesi ve teknokentler arası koordinasyon masaya yatırıldı.

Rektör Kırışık: "Sosyal İnovasyonda Aktif Rol Üstleniyoruz"

Toplantının açılışında konuşan Karabük Teknokent Yönetim Kurulu Başkanı ve Karabük Üniversitesi (KBÜ) Rektörü Prof. Dr. Fatih Kırışık, Anadolu'da örgütlenen teknokentlerin birlikte çalışarak farklı yaklaşımlar geliştirmesi gerektiğini vurguladı. Karabük Teknokent bünyesinde sosyal inovasyona da kapı açtıklarını belirten Rektör Kırışık şöyle konuştu:

“Sosyal inovasyon projelerinin de teknokente girme altyapısı mevcut. Onları da teşvik edecek, destekleyecek bir rol üstleniyoruz. Dolayısıyla bu konuda biraz daha aktif olmamız gerekiyor. Bu başlangıcın sonraki aşamalarında daha büyük projeler, daha büyük birliktelikler ve daha spesifik konular üzerine çalışmalar yapabiliriz. Teknokentler bizim göz bebeğimiz kurumlar. Güzel kararlar alalım ve ülkemize, milletimize, devletimize faydalı olacak işler üretelim.”

Karabük Teknokent Yüzde 100 Doluluğa Ulaştı

Karabük Teknokent Genel Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Samet Nohutçu ise merkezin faaliyetleri ve gelecek hedefleri hakkında kapsamlı bir sunum yaptı. Teknokent’in 2020 yılında aktif hale geldiğini ve 2023 itibarıyla yüzde 100 doluluk oranına ulaştığını kaydeden Nohutçu, "2023 yılından bu yana doluluk oranımız yüzde 90’ın altına hiç düşmedi" dedi.

Teknokent’in güçlü ortaklık yapısına da değinen Nohutçu, en büyük paydaşın yüzde 48 ile Karabük Üniversitesi olduğunu; KARDEMİR’in yüzde 20, Karabük Belediyesi, TSO ve OSB’nin ise yüzde 5’er paya sahip olduğunu, ayrıca bölgedeki 10 demir-çelik firmasının da ekosistemde yer aldığını aktardı.

Sektörler Arası Ortak Güç Birliği

Bölgesel kalkınmada her ilin kendi uzmanlık alanıyla sürece katkı sunabileceğine dikkat çeken Nohutçu, Karabük’ün demir-çelik alanındaki gücünün yanı sıra Sinop’un su ürünleri, Kastamonu’nun ahşap ürünleri ve Çorum’un savunma sanayi alanındaki potansiyelini birleştirerek ortak AB projeleri ve uluslararası fonlar üretebileceklerini belirtti. Nohutçu, "Ortak güçle hareket ederek kalıcı ve sürdürülebilir bir büyüme ortaya koyabiliriz" ifadelerini kullandı.

Açılış konuşmalarının ardından geçilen “Birlik Vizyonu ve Yol Haritası” başlıklı oturumlarda; kurumsal iş birliği mekanizmaları, ortak eğitimler, uluslararası fonlar ve bölgesel uzmanlık alanları doğrultusunda atılacak adımlar kararlaştırıldı. Zirve, günün anısına çekilen aile fotoğrafıyla son buldu.

{ "vars": { "account": "G-EPVZXX591W" }, "triggers": { "trackPageview": { "on": "visible", "request": "pageview" } } }